Nasze publikacje

Najnowsze


Artykuł dodał(a) Ewa Kwiecińska, wtorek 21-listopad-2014

Zabawa w przewidywanie przyszłości




Nawet wykonanie tytanicznej pracy nie jest w stanie uchronić firmy od sytuacji, w której produkty wspomnianej pracy nie znajdują nabywców.

Rzecz jasna, możemy posiłkować się reklamą czy ofertami promocyjnymi, ale bywa, że nawet one problemu nie rozwiążą. Nie sposób bowiem zakładać w ciemno, że nasz produkt - jak dobry by nie był - idealnie wpasuje się w potrzeby konsumentów.

Zwłaszcza że potrzeby te bywają zaskakujące... Tu z pomocą przychodzą jednak badania marketingowe. Dzięki nim jesteśmy w stanie z dużą precyzją określić oczekiwania konsumentów i w efekcie zminimalizować ryzyko podejmowanych przez nas decyzji. Oczywiście, konkretna metoda nie sprawdzi się w każdym przypadku, ale po to właśnie powstały liczne metody badań marketingowych.

Dopasowując tę optymalną dla nas, będziemy w stanie poprawić naszą aktualną ofertę czy zaplanować działania na przyszłość, co pozwoli z kolei wdrożyć długofalową strategię. Strategie rozwoju są nie bez przyczyny wykorzystywane przez korporacje oraz jednostki samorządowe. Nieprzypadkowo największe i najprężniej działające firmy traktują badania rynku jako wyznacznik opłacalności konkretnego projektu. Już niejednokrotnie pozwoliły one uniknąć angażowania sił w pomysł, który po pojawieniu się na rynku cieszyłby się niską bądź niemal zerową popularnością.

Moglibyśmy nazwać to zabawą w przewidywanie przyszłości. Tyle że zabawą na poważnie, mogącą mieć kluczowe znaczenie dla kondycji firmy.

Chcąc dowiedzieć się więcej o badaniach marketingowych i ich wykorzystaniu w rozpoznawaniu potrzeb konsumenckich? Zapraszamy na stronę www.instytut-ipc.pl.

Fotorelacja


biznes
finanse
ekonomia
pieniądz
przedsiębiorstwa